Summa sidvisningar

torsdag 20 oktober 2011

Man ska ha husvagn


Man ska ha husvagn - så är semestern redan klar!
Man ska ha husvagn - det har jag sett att alla har!
Man ska ha husvagn - och stuva in familjen i.
Man ska ha husvagn - för då blir man fri.

Nu är det min tur att använda detta förnäma sätt att bo ehuru det är ganska så trångt. Att stänga dörren när man sitter på toa är bara inte att tänka på, men jag påminns om en 'distant cousin' i West Bath i Maine, 'bless his soul'. Hans toa hade bara ett draperi så det som försiggick i detta lilla rum kunde man absolut inte dölja, åtminstone inte de ljud som åstadkoms därinne. Skönt att jag bor ensam! Då kan vilka ljud som helst åstadkommas och inga av dessa behöver döljas. Fördelen är att jag kan sjunga så högt och falskt jag vill. Jag har ingen att skälla på, men vill jag skälla så kan jag ju det. Jo, jag kan faktiskt skälla på Gud och Han har nog fått sina slängar.
All oordning kan inte ha förorsakats av någon annan än den som bor där. Den sista strofen i refrängen stämmer i alla fall in!! Men det är verkligen en frihet under ansvar! Att oförhappandes droppa in i mitt lilla boende är inte att rekommendera! Varken för mej eller någon annan! Jag hade besök häromkvällen av en facebookvän och en broder som sett vad jag har skrivit och som ville lära känna mig bättre. Han var så förståndig att han ringde en halvtimme innan!!! Då fick jag tid att plocka bort det värsta. Det var en verklig vän!! Vi satt flera timmar och samtalade. Det var många frågor han hade och som jag försökte att svara på. Han var i alla fall tacksam och hade fått en del att 'tugga' på.

Jag lovade i mitt inlägg igår att jag skulle avslöja varför jag är i Orsa. Jo, för att jag tror att Gud vill det. Så småningom kommer Han att visa varför.

Inga kommentarer: