Summa sidvisningar

fredag 2 december 2011

Gud talar genom vardagliga händelser

Jag minns tiden innan vi startade Fyrljusskolan på Hönö. Vi använde mycket tid i bön för att Gud skulle leda oss. Till slut kom vi till en punkt där vi kände att vi behövde en profetisk röst. En profet och evangelist vid namn Roger Larsson var på besök i Göteborg och jag tog frimodighet till mig och förklarade vår situation och frågade honom om han inte kunde komma ut till Hönö. Han var villig och han kom till ett styrelsesammanträde, som vår stiftelse hade. Det budskap som Roger då bar fram var ett av de kraftigaste som jag har fått uppleva. Detta budskap gav oss ett förhållningssätt till vår situation som vi hade stor nytta av.
Jag tog Roger runt på Hönö. Vi var på Vattentornet, där vi kunde se en stor del av Hönö, Fotö, Öckerö och andra öar. Vi var nere vid Hönö Havsbad. Vi var också nere vid badplatsen Hästen. Då förklarade Roger för mig vikten av att se på vardagliga händelser utifrån ett profetiskt perspektiv. Just då när vi var där kom en mamma med sina barn ner till badplatsen. Det var vid en tidpunkt på året när det var för kallt att bada, så hennes ärende var bara att promenera ner till stranden med barnen. Då sa Roger: "Titta, nu kommer barnen till er!" (med hänvisning till den skola vi var på väg att starta) 


Gud talar i vardagen. Han är suverän. Han låter dig möta olika situationer då Han talar till dig. Detta har hjälpt mig mycket i mitt personliga liv. Var uppmärksam på vad som händer dig! Kanske Gud låter dig uppleva en mycket enkel, vardaglig sak, bara för att Han älskar dig och vill visa dig sin väg med dig idag. 
Det är dock viktigt att du gör som det står i Jeremia 31, Gråtande skall de komma, men jag skall leda dem där de går bedjande fram. Jag skall föra dem till vattenbäckar på en jämn väg där de inte skall stappla.

Inga kommentarer: