Summa sidvisningar

onsdag 14 mars 2012

Vad är Guds kärlek?


Ett utdrag ur boken den Himmelske Mannen under den tid pastor Yun satt i fängelse:
(Huang var en dödsdömd, ofrälst fånge, som sedermera tog emot Kristus)
Till middag den dagen råkade det vara dags för vår mantou, som vi fick en gång i veckan. Alla bröderna tittade på mig. Jag visste att de var väldigt hungriga, så jag sa att vi skulle äta upp vår mantou själva. ”Vi har redan delat ris och vatten med vår nye vän, men jag hoppas ni vill dela med er av soppan i morgon.” Först gav jag Huang mat och började sedan äta själv. När jag tog första tuggan av min bulle, kände jag mig gråtfärdig. En röst inom mig sa: ”Jag dog för dig på korset. Hur kan du visa mig kärlek? När jag är hungrig och törstig och i fängelse. Det du gör mot en av mina minsta bröder, gör du mot mig.” Genast insåg jag att jag skulle lämna resten av min mantou till Huang. Jag böjde mig ner och grät och sa: ”Herre, jag svälter också och känner mig också hungrig.” Ett bibelord kom till mig ”Vem kan då skilja oss från Kristi kärlek? Nöd eller ångest, förföljelse eller svält, nakenhet, fara eller svärd,” Rom. 8:35. Jag lindade in resten av brödet i en näsduk och sparade det till Huang. Genast kände jag hur friden och glädjen återvände.

Min kommentar:
DETTA ÄR ETT EXEMPEL PÅ GUDS KÄRLEK, en kärlek som vi inte klarar av själva, men som är Guds kärlek i oss.

Friterade mantou som doppade i kondenserad mjölk fungerar som dessert.

Mantou (kinesiska 馒头, pinyin mántou) är ett ångkokt vanligen runt bröd från Kina som därifrån spritt sig till många länder. 

Inga kommentarer: