Summa sidvisningar

måndag 10 oktober 2022

De gamla ska ha drömmar

Under en längre tid har jag bett till Herren att Han ska fullfölja det löfte han gav oss genom sin profet Joel 2:28,29 : Och det ska ske därefter att jag skall utgjuta min Ande över allt kött. Era söner och döttrar skall profetera, era gamla män skall ha drömmar, era unga män skall se syner. Också över tjänare och tjänarinnor skall jag i de dagarna utgjuta min Ande.

Vi står just nu inför stora omvälvningar på jorden. Jesus berättar om denna tid i Matteus 24. Innan vedermödan kommer över jorden inträder födslovåndornas tid. Covid och kriget i Ukraina är två starka sammandragningar, men det kommer flera och tätare.

Därför har jag bett till Herren om vad vi ska göra som familj inför den tid som kommer. Om vi över huvud taget SKA göra något. Gud kan tala till oss på olika sätt och eftersom vi har löftet i Joels bok om att Gud vill använda drömmar som ett sätt att kommunicera med oss, så bad jag om en dröm. Alla brukar drömma, men drömmar har en tendens att försvinna ur minnet ganska så omgående, men den här drömmen jag hade minns jag tydligt, därför tror jag att den var från Helig Ande. 

Det var mörkt. Vi var på besök hos en person som bodde i en stor villa som låg på en kulle. Huset började brinna. Jag stod en bra bit utanför huset och samtalade med ägaren. Jag såg inte vem det var, men jag kände en maning inombords att säga detta till honom: Den Helige Ande manar mig att säga att om du vill rädda något som är viktigt för dig i huset så skall du skynda dig, för huset kommer att brinna upp. Mannen skyndade sig upp till huset och gick in för att hämta det han såg som dyrbart. Efter en stund såg jag att huset började bli övertänt så jag ropade: Helig Ande manar mig att säga till dig att skynda dig ut! Huset börjar bli övertänt! Han lydde och skyndade sig ut och lyckades rädda både livet och det som var av stort värde för honom.

Vad betyder då denna dröm? Vilken fråga hade jag ställt till Herren och vilket blev svaret?

Jag hade frågat Herren vad vi skulle göra med de värdepapper vi hade på banken. Jag tycker jag fick ett tydligt svar. Det har verkligen börjat brinna i knutarna när det gäller ekonomin och de flesta människor som har en stor kunskap inom det ekonomiska området ser att en stor ekonomisk krasch är förestående. Ska man rädda det man har, så ska man skynda sig, för det kan bli för sent att rädda det man har.

DOCK är det så att om man förlorar allt när det gäller det jordiska, så har man det viktigaste kvar: "Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga han säger: I Herren har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på." Ps91



Inga kommentarer: