Summa sidvisningar

onsdag 2 november 2011

Björkö

Söndag. måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag.Från mitt  på dagen fram till kvällen vardagar. Lördag, söndag i princip hela dagen. Vad gör man inte för lite pengar i plånboken! Det är inte många som åker denna vecka, eftersom det är novemberlov. Lite folk på kvällen som åker hem efter att ha jobbat en hel dag. En äldre dam från Kalvsund brukar handla en gång i veckan i ICA-butiken på Björkö. Hon vill alltid att jag ska hämta henne vid affären vid min runda, vilket jag ju gärna gör. Som tack får man alltid en påse fikabröd. Hon sa till mig att ingen som hälsar på henne får gå därifrån, utan att bli bjuden på kaffe med dopp. En verkligt härlig, godhjärtad människa som lyser upp  vardagen.
Annars är det ganska så enahanda att köra på Björkö. Man blir fort mätt på det.

Inga kommentarer: