Summa sidvisningar

tisdag 1 november 2011

Stormvarning

Även om jag inte befinner mig på berget i Orsa, så har jag en mycket god utsikt ändå. Tyvärr ser jag att de svarta orosmolnen hopar sig.
Vi är på väg in i en tid som kommer att bli mycket svår för många av oss. Det är inte jag som säger detta utan det står om denna tid i Bibeln och dessutom har många profeter sett vad som skall komma. En av de mest kända är den amerikanske pastorn David Wilkerson, som nyligen omkom i en bilolycka. Han fick se hur framtiden skulle bli i detalj och mycket av det han sagt har redan slagit in. Nu är det dags för nästa stora händelsen i världen och det är kraschen i ekonomin. 

Så här profeterade David:


David Wilkerson: Det kommer att hända! Med en nation, mycket snart ! Nu talar jag profetiskt – om jag någonsin hört Gud tala i mitt liv så är det nu. Det kommer snart att ske att en Europeisk eller Nordafrikansk eller en Öststatsnation kommer att gå i konkurs gällande sina internationella lån. Men när det händer så kommer Mexiko att göra bankrutt med sina lån på över 100 miljarder dollar. 80 % av dessa är lån till Amerikanska banker och det som kommer att ske är följande:

Ungefär två veckor efter det att den första nationen gör konkurs (USA klarar detta) för den nationens lån är i banker i Tyskland Schweiz, och till Franska banker. Men det kommer ännu ett land Argentina eller Brasilien och vi tror vi kommer att klara oss då med. Men då två veckor efter det att den första nationen gör konkurs så kommer Mexiko att göra konkurs med sina 100 miljarder dollar.

När bankerna öppnar nästa morgon så kommer människor att ta ut 15 miljarder dollar i timmen ur de Amerikanska bankerna.
Är det dags för detta scenario nu?
Detta skriver jag inte för att skrämma dig utan för att du skall vara förberedd på det som skall komma. 

PSALM  91
Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga, han säger:
"I HERREN har jag min tillflykt och min borg, min Gud som jag förtröstar på." 
Han skall rädda dig från fågelfängarens snara och från den förödande pesten. 
Med sina fjädrar skall han övertäcka dig, under hans vingar skall du finna tillflykt. Hans trofasthet är sköld och skärm. 
Du skall inte frukta nattens fasor, inte pilen som flyger om dagen,  
inte pesten som går fram i mörkret eller farsoten som härjar vid middagens ljus.  
Om än tusen faller vid din sida, ja, tio tusen vid din högra sida, så skall det inte drabba dig. 
Med egna ögon skall du se hur de ogudaktiga får sitt straff.  Ty du har sagt att HERREN är ditt skydd, du har gjort den Högste till din tillflykt.   
Ingen olycka skall drabba dig, ingen plåga närma sig din hydda.   
Ty han skall ge sina änglar befallning om dig att bevara dig på alla dina vägar.   
De skall bära dig på händerna, så att du inte stöter din fot mot någon sten.   
Över lejon och huggormar skall du gå fram, du skall trampa ner unga lejon och drakar.  
"Han håller mig kär och jag skall befria honom, jag skall beskydda honom, ty han känner mitt namn.   
Han ropar till mig och jag svarar honom.
Jag är med honom i nöden, jag skall rädda honom och ge honom ära.   
Jag skall mätta honom med långt liv och låta honom se min frälsning." 


1 kommentar:

Bengt sa...

Ett mycket bra och tänkvärt inlägg, Lennart! Måtte det sprida sig som ringarna på vattnet, särskilt inom kristenheten. Men tyvärr måste det nog krisa till sig rejält innan Guds folk vaknar.