Summa sidvisningar

söndag 20 november 2011

Sista natten för den här gången.

Då har fjorton dagar gått och det är dags att åka hem till Västkusten igen. Jag tycker vi har uträttat en hel del i den andliga världen den här perioden, men det är en hel del kvar att göra. I Jesaja står att "O, att himlen ville rämna och Du steg ner så att bergen skakade!!" Det väntar vi på och vi ger inte upp. I Daniel Viklunds profetia som du kan ladda hem från BED.NU står det bl a att "de som ropar får uppleva Guds härlighet". Det är det vi gör och det är det som vi väntar på! Vi ber att den här bergsryggen med Vångsgärde, Oljonbyn, Sundbäck, Stenberg, Slättberg, Berget, Stackmora, Kallmora, Skattungbyn skall få uppleva att Gud stiger ner och tänder en eld. "Eld i berget!!", som de ropade förr när man sprängde. Guds eld behöver verkligen falla ner över detta område så att allt eget får brinna upp och så att människor börjar söka efter det enda som håller: Frälsning genom Jesus Kristus! Jag ser fram emot en nytändning! När Herren har kommit till berget, är det dags för själva Orsa!!

"Skåda framåt, se det dagas, nya tider börjar gry.
Riket av Guds barn skall tagas, mörkrets härar måste fly.
Landet ligger nu framför oss, hela landet öppet står.
Upp att segra, Herren hör oss, då vår bön till Honom går.

Jubla, du Guds barnaskara, otrons murar faller då.
Herren själv skall med oss vara, i hans namn vi seger får.
Må av nit vart hjärta brinna i Guds återlösta hjord.
Må all tröghet helt försvinna och Guds kraft bland oss bli spord.

Tusental av dyra själar saknar ännu livets bröd,
där de går som syndens trälar hän mot mörker, natt och död.
Gå att rädda, offra, strida, innan natten faller på.
Gå att bedja, vaka, lida, tills du själv skall hädan gå."
Skriven av Josef Grytzell 1903. Precis lika aktuell idag!!!

Nu ser jag fram emot att få träffa min hustru, mina barn och barnbarn. Dessutom blir det lite busskörning på Bohus-Björkö (Igen!!). Jag har dessutom ett tak som jag måste riva. Det hade varit bra att ha fått röjt lite i förrådet också!! Får se vad som hinns med! Kommer säkert att skriva på min blogg under min hemmavistelse också, även om det inte blir från berget i Stenberg. Det får bli från Hultberget på Hönö i stället!!



Inga kommentarer: