Summa sidvisningar

söndag 22 januari 2012

'Rymdbävningar'

Att det händer något osedvanligt ut över jorden på många olika sätt kan ingen vara okunnig inför. En del saker skrivs det mycket lite om fastän de kanske är de viktigaste som hänt under detta sekel. Utifrån medias synvinkel är det tydligen mycket viktigare vilken partiledare ett politiskt parti har och vilka klavertramp han gör sig skyldig till än att bevaka vad som händer på jorden. Jag kan inte låta bli att återigen ta upp de underliga ljud i lufthavet som hörs på olika ställen över hela jorden. Jag var inne på dessa fenomen i min förra blogg och resonerade rent sunt förnuftsmässigt, utan att egentligen ha något på fötterna. Nu har jag hittat en websida som beskriver vad som händer under våra fötter på ett mera ingående om också ganska kvällstidningsmässigt sett. Mycket om Domedagen och Apokalyptiska katastrofer etc. Men om man bortser från detta sätt att skriva och i stället koncentrerar sig på de påståenden som skrivs om det som förmodligen händer i jordens inre och som påverkar hela vår planet, så kan man få en lite bättre förklaring till det som händer i lufthavet både när det gäller ljud-, ljus- och meteorologiska fenomen.
Varför skriver jag då om detta? Jo, jag försöker att vara visare än fariséerna och de skriftlärde var under Jesu tid. De såg inte tidstecknen för den tiden och Jesus anklagade dem för den bristen. Jesus har försett oss med facit i bibeln, hur den sista tiden skall se ut och jag tror att dessa händelser som jag skriver är ett av tidstecknen.
Jag kommer i en senare blogg att publicera en översättning av den artikel jag nämner.

Inga kommentarer: