Summa sidvisningar

söndag 15 januari 2012

Stanley Frodshams profetia från 1965 (del 1)

Jag känner mig föranlåten att översätta och publicera en profetia som Stanley Frodsham mottog i Chicago 1965. En oerhört träffande profetia för just vår tid, även om det är 37 år sedan Stanley fick den. Profetian är ganska lång, så därför har jag beslutat att dela upp den i flera avsnitt.

Profetia som Stanley Frodsham mottog 1965   
(Profetian uttalades av Stanley Frodsham, som var personlig vän med Smith Wigglesworth. Stanley tog emot den i Chicago år 1965 fem år innan han dog.)
Stora straffdomar
Med stora straffdomar kommer jag att vädja till befolkningen i detta land [att omvända sig]. Stort mörker kommer över de länder som har hört Mitt evangelium, men som inte längre vandrar i det. Min vrede skall komma över dem. Mörkret skall bli så stort och våndan så djup att människorna skall ropa efter döden, men de skall inte finna den. De skall uppleva ett liv med stort lidande, men döden vill inte infinna sig. Det kommer att bli svält och stora katastrofer.
Min vrede skall manifestera sig mot all ogudaktighet. Den skall komma med stor intensitet. Ni har lärt känna Min kärlek men ni har inte upplevt Min vrede och Min stränghet. Mina straffdomar är bokstavliga och inte något man skall ta lätt på. Inse allvaret i Mina straffdomar och Min intensiva ilska över synden i mitt hushåll. Mina straffdomar skall börja med mitt hus, för jag vill rena Mitt hus, så att det inte får del av Min vrede mot städernas överträdelser. Innan jag besöker nationerna med straffdomar, kommer jag att börja med mitt hus. När jag ser till att vreden kommer över städerna i världen kommer mitt folk att vara avskilt. Jag begär ett folk utan fläck eller skrynkla och ett sådant folk kommer att bli beskyddat av mig när tiden för min vrede kommer, som kommer att komma över all överträdelse och orättfärdighet.
Jag kommer att förbereda er för kommande dagar genom en tuff väg, som kommer att orsaka att många ropar till Mig utan uppehåll. Ty det är så att då saker och ting går lätt, söker människorna inte Mig, utan gläder sig i en tillfällig välsignelse. Och när den välsignelsen tas bort så vänder de sig åt än det ena hållet och än det andra, men inte till Mig. Jag visar er dessa saker för att ni skall söka Mig hela tiden och med all flit. När ni söker Mig, skall jag öppna sanningar för er som ni inte har sett förut, och dessa sanningar kommer att vara av det slaget att de skall ge er förmåga att stå fasta i dessa sista dagar. När ni blir förföljda, smädade och förkastade av era bröder så kommer ni att vända er till Mig med hela ert hjärta och söka Mig för att få det andliga liv ni behöver. Så när vedermödan kommer så kommer ni att ha det som ger er förmåga att stå. Många kommer att bli kastade hit och dit, människornas hjärtan kommer att brista på grund av de problem som finns överallt. Dessa dagar kommer att bli förskräckliga, ja av ett slag som inte tidigare ägt rum.

Inga kommentarer: