Summa sidvisningar

onsdag 29 februari 2012

Förtroende för Guds profeter

Jag hyser den största respekt för Guds profeter. Respekt för dem som Gud kallade och som fick skriva de Ord som Gud ingav dem att skriva, dels de som finns i GT men också de som finns i NT. De Ord som de profeterna fick var verkligen GUDS ORD.
Det finns profeter idag också och det är inte någon lätt uppgift. Att frambära det som Gud lägger på deras hjärtan kan blandas med egna önskningar och det är därför som Guds Ord säger till oss att vi skall pröva det som profeterna säger. Gud har lovat oss i sitt Ord att Han ska meddela oss det som kommer att hända. Du kan läsa det i Amos 3:7 Ty Herren, HERREN gör ingenting utan att ha uppenbarat sin hemlighet för sina tjänare profeterna.
Därför är det viktigt att vi lyssnar. Noga. 
En av nutidens största profeter anser jag vara David Wilkerson. Gud kunde använda honom eftersom han hade ett mycket mjukt hjärta och en mycket hård panna. Vem minns inte hans replik till Nicky Cruz, när denne hotade att döda David. "Även om du skär mig i strimlor, så kommer varje strimla att ropar, "Jesus älskar dig". 
Andens frukter var väl synliga i Davids liv, vilket ger oss en av de viktigaste skälen till att vi kan lita på att det han säger är från Herren. Naturligtvis gäller även här att vi ska pröva det som sägs eller skrivs.
En annan profet som jag har förtroende för är Amos Scaggs. Jag känner honom inte personligen, men det han har profeterat innan har gått i uppfyllelse, så därför har jag förtroende för honom. Andra personer jag känner har också förtroende för honom, så därför är de ord han framför med största sannolikhet från Herren.
Denna dag den 29 februari 2012, skottdagen, vill jag offentliggöra ett tilltal som Amos fick 2005. Han hörde att något skulle inträffa den 7 mars. Han fick inte året, utan bara datumet. Så här skriver han på sin hemsida: (http://www.amosprophecy.com/)
Nedräkningen till vedermödan kommer att starta den 7 mars och den kommer att vara i sju dagar.
Den var så nära förestående att jag knappast hade någon tid alls att förbereda mig
(Nedräkningen till vedermödans sju år kommer att starta den 7 mars)
Så långt Amos Scaggs.
Vi kan bara spekulera vad denna händelse skulle kunna vara, så det vill jag avstå från. Men håll ögonen öppna den 7 mars.


Inga kommentarer: