Summa sidvisningar

torsdag 1 mars 2012

Mitt hem är himlen och jag längar dit!

När jag ser vad som skall drabba jorden, kan jag inte låta bli att längta hem. Jesus åkte hem i förväg för att bereda oss rum. Jag tror att våra bostäder i himlen byggs i överensstämmelse med de gärningar som vi gjort för Herren på jorden. Jag vet inte vilken gata jag skall bo på. Jag vet inte heller vilket namn jag kommer att få. Vi kommer nämligen att få det namn som bäst passar ihop med vår personlighet, tror jag. Den som har öron må höra vad Anden säger till församlingarna. Åt den som segrar skall jag ge av det dolda mannat. Och en vit sten skall jag ge honom, och på den är skrivet ett nytt namn, som ingen känner utom den som får det.  
Ingen är gammal i himlen. Alla får det utseende de hade när var i sin ungdoms fagraste skrud. De barn som dött vid späd ålder kommer att vara lite större och de barn som aldrig fick födas kommer också att få ett barns kropp.Detta grundar jag på vittnesbörd från mammor som gjort abort och som sörjt så mycket över detta att Fadern i sin nåd låtit dessa mammor se sina barn dansa omkring på himlens ängar. Detta gäller även de barn som aldrig fick födas p g a missfall. 

Ingen sorg finns mer.
Ingen synd får komma in.
Ingen sjukdom finns längre
Ingen som stjäl.
Ingen som är avundsjuk.
Ingen mobbing och ingen som mobbar.
Inga skilsmässor.
Ingen otrohet
Ingen stolthet.
Ingen falskhet.
Inga lögner.
Ingen som dör.
Ingen disharmoni, bara ljuvlig harmoni.
Ingen förbannelse.
Inga överträdelser.
Allt detta och mer därtill tog nämligen JESUS hand om på korset. 
Han tog ALL förbannelse och vi fick ALL välsignelse.  
Välsignad är vår Herre Jesu Kristi Gud och Fader, som i Kristus har välsignat oss med all den himmelska världens andliga välsignelse
Jag kan inte låta bli att jag längtar hem, men samtidigt vill jag säga som Paulus att jag dras åt båda hållen. Jag vill nämligen fullborda mitt lopp på jorden. Jag vill utföra det som Herren har planerat för mig. Jag vet att vi närmar oss den tid som kommer att bli svåraste tid som världen någonsin upplevat. En tid som det mesta av UPPENBARELSEBOKEN handlar om. Har Gud kostat på sig att skriva en hel bok plus mycket av det som står i profeterna, som handlar om de sista sju-åtta åren på jorden så måste denna vara mycket betydelsefull. Och det är den. Det är den tid som BRUDEN görs redo för bröllopet i himlen.Jag har bett Herren att jag skall få vara med om hela denna tid. Jag vill inte missa nåt!! Jag vet att psalm 91 gäller för dem som står fast i Kristus. Gud välsigne dig att ta steget fullt ut och följa Herren, vad det än kostar.

1 kommentar:

Bengt sa...

Tack, Lennart, för att du delade med dig av det här starka och upplyftande vittnesbördet! Det här budskapet borde förmedlas av Sveriges alla kristna församlingar.