Summa sidvisningar

torsdag 9 augusti 2012

67 år


Idag firar jag min 67:e födelsedag och vid ett sådant tillfälle kan man ju inte låta bli att tänka på de år som har gått och de år som ligger framför. Jag kan inte annat än att vara tacksam för varje dag jag får vara frisk och dessutom ha en underbar familj runt omkring mig. Jag (det blir mycket ’jag’ vid ett sånt här tillfälle) är dock mest av allt tacksam för att jag får vara frälst och ha min synd förlåten, att få vara på väg till ett annat land där allt är perfekt. Ett land där till och med blommorna sjunger. Där ska jag få vara i evighet. Det ser jag verkligen fram emot.                                                                                            Jag är mycket tacksam att jag får leva just nu och inte under medeltiden eller någon annan tidsperiod, utan just nu under 2000-talet, när tidens händelser leder fram till ett crescendo. Jag har bett till Herren om att få leva till dess Han kommer tillbaka. Jag hoppas den bönen blir besvarad. Jag vill se uppfyllelsen av allt som Bibeln profeterar om. Det kommer att bli mycket spännande tider framöver. Många vill inte prata om allt som händer och kommer att inträffa, utan man väljer att sticka ner sitt huvud i sanden där man varken ser eller hör. De väljer att leva sitt liv som vanligt utan att reflektera över framtiden. Många är rädda att ens tänka på den. Jag har valt att forska i framtiden, vad den kommer att föra med sig. För köttet (vårt ego) kommer det inte att bli lätt. Men för den som satt sin tillit till Herren har ingenting att frukta. Det finns de som säger ’det som sker det sker’ och det är sant på ett sätt men inte på ett annat. Gud är suverän och det sker ingenting utan att Han tillåter det. Han använder människor, den andliga världen och naturen som sina tjänare, som utför Hans vilja. 
                                                                Under den tid vi hade den kristna skolan, Fyrljusskolan, fick jag (vi) ett tilltal från en broder från Sydafrika. Han hade en dröm/syn med ett genomskinligt fruktfat med genomskinliga frukter. Vi skulle vara genomskinliga i våra liv. Det har jag burit med mig alltsedan dess. Jag strävar efter att allt i mitt liv skall vara genomskinligt. Ingenting gömt och ingenting dolt! Vi kan inte gömma oss för Gud i alla fall! Han ser igenom oss. Det kanske är därför jag är så nyfiken på Guds dolda manna, vad Gud hade i tankarna när Han skrev Uppenbarelseboken, som till största delen handlar om denna tid och tiden som kommer. Jag kommer att fortsätta att skriva om nuet och framtiden i denna blogg, även om det kommer att störa din sömn. Bara så du vet det! Gud välsigne dig att se vad som händer utan att frukta. Det är i Honom vi lever och är till. Där är vi trygga!!

 Den som sitter under den Högstes beskydd och vilar under den Allsmäktiges skugga,han säger: "I HERREN har jag min tillflykt och min borg,min Gud som jag förtröstar på." Ps. 91:1-2






Inga kommentarer: