Summa sidvisningar

onsdag 15 augusti 2012

Tatueringar och piercing



    Om sanningen ska fram så gillar jag inte tatueringar. Gud har skapat oss så vackra, så vi behöver inte ornamentera vår hud för att vi skall se bättre ut. Det blir enligt min mening precis tvärt om. Speciellt förvånad och ledsen blir jag när t o m kristna inte förstår bättre utan tvunget ska pryda sig med bilder. Vad säger Guds Ord om tatueringar? Ordet tatuering fanns ju inte på den tiden då bibeln skrevs utan bibelns författare använder ett annat ord, nämligen märke.  3Mo 19:28  Ni skall inte rista märken på er kropp för någon död och inte heller bränna in skrivtecken på er. Jag är HERREN. 5Mo 14:1  Ni är HERRENS, er Guds, barn. Ni skall inte rista märken på er eller göra er skalliga ovanför pannan för de döda, 5Mo 14:2  ty du är ett folk som är helgat åt HERREN, din Gud, och dig har HERREN utvalt till att vara hans egendomsfolk bland alla folk på jorden.
Jag har t o m sett kristna församlingsledare som ristat in märken på sin kropp, för att tala med bibliskt språk. Det är att härma världen, att bli kompis med dem som är inte är kristna. Om en människa blir omvänd och denne har tatueringar på sin kropp, så visste ju han eller hon inte bättre. Det är förlåtligt. Och inte kan man ångra sig heller. Märkena sitter kvar på kroppen. Det går inte att sudda ut utan kirurgiskt ingrepp.
Likadant är det med s k piercing. Det är också ett slags märke, även om det går att ta bort. Och öronringarna i pojkars öron? Och även hos vuxna. Piraterna hade det förr i tiden. Ismaeliterna likaså.  Dom. 8:24  Gideon sade vidare till dem: "En sak begär jag av er: Att var och en av er ger mig den öronring han har fått som byte." Fienderna bar nämligen öronringar av guld eftersom de var ismaeliter.
Dom 8:25  De svarade: "Dem ger vi dig gärna." De bredde ut ett klädesplagg, och var och en kastade där den öronring han hade fått som byte.
Tydligen hade inte israeliterna några öronringar, utan det var fienderna som bar dem. Då undrar  jag varför vi ska bära dem. Har Gud förändrats? Det tror inte jag.
Även de små barnen lär sig att använda märken av olika slag på sin kropp. Om man köper ett visst slags tuggummi så får man en gnuggbild. Visserligen går den att ta bort, men jag tror att det är Satans strategi att börja vänja barnen vid dessa bilder. Då är det inte så svårt att bara fortsätta att rista in bilder på sin kropp.
I en nära framtid kommer alla både stora och små, både rika och fattiga att bli tvungna att bära ett litet märke på handen eller i pannan för att kunna sälja eller köpa. Den hysteri av piercingar och tatueringar är bara en tillvänjning att ha märken på sin kropp. Ett litet märke = chip till spelar ingen roll.
Men bibeln säger annorlunda.
Upp 13:16  Och det tvingar alla, små och stora, rika och fattiga, fria och slavar, att ta emot ett märke på högra handen eller på pannan,
Upp 13:17  så att ingen kan köpa eller sälja utom den som har märket, vilddjurets namn eller dess namns tal.
Upp 14:9-10  En annan ängel, den tredje, följde dem och sade med stark röst: "Den som tillber vilddjuret och dess bild och tar dess märke på sin panna eller sin hand,
 han skall själv få dricka av Guds vredes vin, som oblandat hälls i Guds vredes bägare. Han kommer att plågas i eld och svavel inför de heliga änglarna och inför Lammet.
Ord och inga visor från Guds sida. Vi är inne i den tid då detta är möjligt. I stället för chipet på kortet, kommer chipet att tatueras eller injiceras in i huden. Den tekniken existerar redan och snart, mycket snart kommer en påbud att gå ut över hela världen att alla MÅSTE (tvingar) ta detta märke = chip. Många dödsdomar kommer att avkunnas runt hela jordklotet p g a att många kommer att vägra att ta detta märke, vilket innebär en dödsdom.
Jag hade velat vara mera positiv och skrivit att det spelar väl ingen roll om de små barnen tatuerar sig lite eller att de unga piercar sig lite här och där. Jag håller inte med om det. Jag ser tanken bakom. Jag hör ormens väsande.

Inga kommentarer: